Palkkasiko Brave meteorologin?


Posted on 14.06.2017
By Jukka Leino

Tags: #Analytiikka, Analytics


Palkkasiko Brave meteorologin? Mihin suuntaan liiketoimintaa ollaan viemässä? Onko kyseessä perusennustaja vai oikea sammakkomies? Mitä muuta Petri osaa ennustaa?



Brave tunnisti seuraavaksi kasvualueekseen analytiikan ja onnistuikin löytämään huipputyypin. Petri on juuri yliopistolta valmistunut huippu matemaatikko, joka palkattiin kehittämään Braven analytiikkapalveluita. 

Olemme jo ensimmäisten kuukausien aikana löytäneet mielenkiintoisia uusia kulmia hyödyntää analyytikon osaamista asiakkaidemme eduksi. Tulemme jatkossa julkaisemaan useita erilaisia palveluita, joilla asiakkaamme voivat tietoon perustuen ohjata omaa liiketoimintaansa.

Petrin osaaminen on erittäin mielenkiintoinen yhdistelmä mm seuraavia ominaisuuksia: vahva matemaattinen osaaminen, perustuntemus tietoteknisistä järjestelmistä ja ohjelmoinnista sekä kvantitatiivisen mittaamisen laaja ymmärrys. 

Abstraktimmalla tasolla tärkeä osaamisalue on laajojen ja monimutkaistenkin kokonaisuuksien jäsentäminen käsiteltävissä oleviin osakokonaisuuksiin ja niiden välisiin yhteyksiin. Lisäksi kyky esittää analyysin kautta saatu informaation muillekin ymmärrettävässä muodossa.

Sitten siihen sääennusteeseen, jonka Petri on tehnyt lineaarista regressioanalyysiä käyttäen.

Pohjois-Savon sää heinäkuussa 2017:

  • Hieman keskimääräistä lämpimämpi
  • Odotettavissa on 8 hellepäivää
  • Sadepäiviä tulee olemaan noin 15

Sää on monimutkainen systeemi ja tarkempaan lopputulokseen pääseminen on vaikeaa, kun Ilmatieteenlaitokselta on saatavana vain 50 vuoden datat!


Lisää voimaa asiakasrajapintaan - Tervetuloa Jukka!

14.09.2017 by Jukka Leino

Palvelutarjoamamme on kasvanut sikäli laajaksi, että ei ole helppoa löytää osaajaa, joka saisi...

Customer data

Voiko oman asiakastiedon ja ostetun median tiedot yhdistää?

08.09.2017 by Jukka Leino

Kyseessä on teknologia, jonne voidaan tuoda dataa useasta tietolähteestä ja yhdistää niitä...

Big picture

Mitä Braven kokonaisvaltainen asiakas saa?

31.08.2017 by Jukka Leino

Esimerkki -case: Markkinoinnin automaatio oli asia, josta asiakas oli lukenut sivuiltamme....

Natiivimainonta

Brave otti palveluvalikoimaansa natiivimainonnan

10.08.2017 by Teemu Leskinen

Natiivimainonta? Tuntuuko, että tekisi mieli Googlata termi ennen kuin jatkat lukemista? Ei...

back to school

Lomista on nautittu ja kasvu jatkuu!

09.08.2017 by Jukka Leino

Ajatusten irroittaminen operatiivisesta tekemisestä mahdollistaa monille asioille paikalleen...

Heinäkuun sää Helsinki, analytiikka

Mitä 50 vuoden säädatalla voi tehdä?

20.06.2017 by Jukka Leino

Brave tunnisti seuraavaksi kasvualueekseen analytiikan ja onnistuikin löytämään huipputyypin. ...

Stetoskooppi tilinpäätöksen päällä kuvastamassa sitä, miten analytiikka on kuin lääketiedettä yrityksen hyvinvoinnille.

Analytiikka valjastaa tieteen yrityksesi käyttöön

20.06.2017 by Petri Kuusela

Analytiikka on nykypäivän yritysmaailman kuumimpia puheenaiheita. Monesti sitä ylistetään, kehutaan...

Heinäkuun sää, analytiikka

Katso pääkaupunkiseudun heinäkuun sää!

14.06.2017 by Jukka Leino

Brave tunnisti seuraavaksi kasvualueekseen analytiikan ja onnistuikin löytämään huipputyypin. ...