Mitä 50 vuoden säädatalla voi tehdä?


Posted on 20.06.2017
By Jukka Leino

Tags: #Analytiikka, Analytiikka yritysmaailmassa, Analytiikka käytännössä


Mallintaa tulevan heinäkuun sään!

Brave ei lähtenyt rekryämään sammakkomiestä vaan matemaatikon!

Petri teki sääennusteen lineaarisella regressioanalyysillä.

Mitä muuta Petri osaa ennustaa?



Brave tunnisti seuraavaksi kasvualueekseen analytiikan ja onnistuikin löytämään huipputyypin. Petri on juuri yliopistolta valmistunut huippu matemaatikko, joka palkattiin kehittämään Braven analytiikkapalveluita. 

Olemme jo ensimmäisten kuukausien aikana löytäneet mielenkiintoisia uusia kulmia hyödyntää analyytikon osaamista asiakkaidemme eduksi. Tulemme jatkossa julkaisemaan useita erilaisia palveluita, joilla asiakkaamme voivat tietoon perustuen ohjata omaa liiketoimintaansa.

Petrin osaaminen on erittäin mielenkiintoinen yhdistelmä mm seuraavia ominaisuuksia: vahva matemaattinen osaaminen, perustuntemus tietoteknisistä järjestelmistä ja ohjelmoinnista sekä kvantitatiivisen mittaamisen laaja ymmärrys. 

Abstraktimmalla tasolla tärkeä osaamisalue on laajojen ja monimutkaistenkin kokonaisuuksien jäsentäminen käsiteltävissä oleviin osakokonaisuuksiin ja niiden välisiin yhteyksiin. Lisäksi kyky esittää analyysin kautta saatu informaation muillekin ymmärrettävässä muodossa.

Sitten siihen sääennusteeseen, jonka Petri on tehnyt lineaarista regressioanalyysiä käyttäen.

Pääkaupunkiseudun sää heinäkuussa 2017:

  • Hieman keskimääräistä lämpimämpi
  • Odotettavissa on 9 hellepäivää
  • Sadepäiviä tulee olemaan noin 9

Sää on monimutkainen systeemi ja tarkempaan lopputulokseen pääseminen on vaikeaa, kun Ilmatieteenlaitokselta on saatavana vain 50 vuodan datat!

Lue Petrin kirjoittama blogi aiheesta!


Lovestorymme Ad Kiivin kanssa syvenee - Oddy Inc on syntynyt!

27.10.2017 by Jukka Leino

Mediatiedote 27.10.2017   Kertarytinällä keskisuurten toimistojen joukkoon - Brave...

Miltä minusta tuntuu saada palautetta?

12.10.2017 by Jukka Leino

Koko meidän oma porukka otti viestin erittäin positiivisesti vastaan. Toki kysymyksiä on noussut...

Ad Kiivi ja Brave Digital yhdistyvät

02.10.2017 by Jukka Leino

Markkinointitoimisto Ad Kiivi Oy ja digitaalisen markkinoinnin, analytiikan sekä ohjelmisto- ja web...

Lisää voimaa asiakasrajapintaan - Tervetuloa Jukka!

14.09.2017 by Jukka Leino

Palvelutarjoamamme on kasvanut sikäli laajaksi, että ei ole helppoa löytää osaajaa, joka saisi...

Customer data

Voiko oman asiakastiedon ja ostetun median tiedot yhdistää?

08.09.2017 by Jukka Leino

Kyseessä on teknologia, jonne voidaan tuoda dataa useasta tietolähteestä ja yhdistää niitä...

Big picture

Mitä Braven kokonaisvaltainen asiakas saa?

31.08.2017 by Jukka Leino

Esimerkki -case: Markkinoinnin automaatio oli asia, josta asiakas oli lukenut sivuiltamme....

Natiivimainonta

Brave otti palveluvalikoimaansa natiivimainonnan

10.08.2017 by Teemu Leskinen

Natiivimainonta? Tuntuuko, että tekisi mieli Googlata termi ennen kuin jatkat lukemista? Ei...

back to school

Lomista on nautittu ja kasvu jatkuu!

09.08.2017 by Jukka Leino

Ajatusten irroittaminen operatiivisesta tekemisestä mahdollistaa monille asioille paikalleen...