Brave otti palveluvalikoimaansa natiivimainonnan


Posted on 10.08.2017
By Teemu Leskinen

Tags: #Natiivimainonta, #Digimainonta


Natiivimainonta?

Tuntuuko, että tekisi mieli Googlata termi ennen kuin jatkat lukemista?

Ei hätää!

Et varmasti ole ainoa, jolle termi ei ole entuudestaan tuttu, sillä mainonnan muoto on vielä jokseenkin tuntematon meille suomalaisille.



Natiivimainonta?

Tuntuuko, että tekisi mieli Googlata termi ennen kuin jatkat lukemista?

Ei hätää!

Et varmasti ole ainoa, jolle termi ei ole entuudestaan tuttu, sillä mainonnan muoto on vielä jokseenkin tuntematon meille suomalaisille. Vuonna 2016 natiivimainonnan osuus Suomen koko digimainonnan potista oli vaivaiset 1,8 %:a. Ei siis ihme, että sana on monelle vielä niin tuntematon.

Vuoden 2017 ensimmäisenä kvartaalina natiivimainonta kasvoi 45 %:a edellisen vuoden vastaavaan ajanjaksoon nähden. Mainonta on siis selkeästi ottamassa tuulta siipiensä alle ja yleistymässä meillä täällä Suomessakin. Nimittäin Yhdysvalloissa natiivimainonta haukkaa jo 6,95% osuuden digimainontaan käytetystä budjetista.

 

Mitä natiivimainonta siis on?

Oletko ikinä törmännyt natiivimainontaan?

Luetko Suomen suosituimpia mediaympäristöjä, kuten Iltalehteä, Ilta-Sanomia tai MTV:tä?

Jos luet, olet varmasti törmännyt natiivimainontaan, vaikka et sitä välttämättä olisi tiedostanutkaan.

Natiivimainonnalla tarjotaan valittuun ympäristöön sisällöllisesti ja ulkonäöllisesti mukautuvaa sisältöä. Ideana on tarjota informatiivista ja ratkaisukeskeistä sisältöä, kuinka lukija pystyy yrityksen tuotteiden ja palveluiden avulla tyydyttämään tarpeensa. Sisällöksi voi valita mm. artikkelit, videot, tutkimukset tai referenssi-caset.

Natiivimainonnan hyödyt

  • Mainosnäytöt ovat täysin ilmaisia - maksat ainoastaan klikkauksista
  • Kuluttajat ovat herkempiä jakamaan brändin sisältöä, kun se tulee vastaan asiaan kuuluvassa mediassa
  • 25 % enemmän katselukertoja verrattaessa display-mainoksiin
  • Brändin muistojälki on kaksi kertaa vahvempi verratessa tavalliseen display-mainontaan
  • Retargetoimalla kuluttajat, jotka ovat reagoineet natiivimainontaasi, sinulla on huomattavasti suurempi todennäköisyys saada heidät ostamaan
  • Luot kuvan auttavasta ja tarpeita tyydyttävästä brändistä - et raha-ahneesta tyrkyttäjästä
  • Yrityksesi jo tehdessä sisältömarkkinointia, on natiivimainonta oiva keino viedä sisältö ympäristöön, jossa ihmiset kuluttavat jo valmiiksi aikaansa

Kuinka aloittaa natiivimainonta?

Natiivimainonnan aloittamiseksi sivuillesi rakennetaan laskeutumissivut, jonne luodaan kuluttajia kiinnostavaa ja hyödyttävää sisältöä. Myös yrityksen jo käyttämää blogipohjaa on mahdollista hyödyntää. Tämän jälkeen valitaan vain oikeanlainen sisältö, jota kuluttajille lähdetään tarjoamaan. Parhaan hyödyn saa, kun yrityksellä on käytössään useampi sisältö.

Mainonnassa käytetään aina klikkipohjaista hinnoittelua, jolloin maksat ainoastaan klikkauksista. Klikkaushinnat vaihtelevat käytettävien mediaympäristöjen ja valittujen kohdeyleisöjen mukaan. Yleisimmin klikkihinnat vaihtelevat 0.8€–2€ välillä.

Haluatko olla Suomen eturintamassa natiivimainonnan suhteen?

Ota yhteyttä ja lähdetään suunnittelemaan juuri yrityksesi näköinen kampanja!


Lisää voimaa asiakasrajapintaan - Tervetuloa Jukka!

14.09.2017 by Jukka Leino

Palvelutarjoamamme on kasvanut sikäli laajaksi, että ei ole helppoa löytää osaajaa, joka saisi...

Customer data

Voiko oman asiakastiedon ja ostetun median tiedot yhdistää?

08.09.2017 by Jukka Leino

Kyseessä on teknologia, jonne voidaan tuoda dataa useasta tietolähteestä ja yhdistää niitä...

Big picture

Mitä Braven kokonaisvaltainen asiakas saa?

31.08.2017 by Jukka Leino

Esimerkki -case: Markkinoinnin automaatio oli asia, josta asiakas oli lukenut sivuiltamme....

Natiivimainonta

Brave otti palveluvalikoimaansa natiivimainonnan

10.08.2017 by Teemu Leskinen

Natiivimainonta? Tuntuuko, että tekisi mieli Googlata termi ennen kuin jatkat lukemista? Ei...

back to school

Lomista on nautittu ja kasvu jatkuu!

09.08.2017 by Jukka Leino

Ajatusten irroittaminen operatiivisesta tekemisestä mahdollistaa monille asioille paikalleen...

Heinäkuun sää Helsinki, analytiikka

Mitä 50 vuoden säädatalla voi tehdä?

20.06.2017 by Jukka Leino

Brave tunnisti seuraavaksi kasvualueekseen analytiikan ja onnistuikin löytämään huipputyypin. ...

Stetoskooppi tilinpäätöksen päällä kuvastamassa sitä, miten analytiikka on kuin lääketiedettä yrityksen hyvinvoinnille.

Analytiikka valjastaa tieteen yrityksesi käyttöön

20.06.2017 by Petri Kuusela

Analytiikka on nykypäivän yritysmaailman kuumimpia puheenaiheita. Monesti sitä ylistetään, kehutaan...

Heinäkuun sää, analytiikka

Katso pääkaupunkiseudun heinäkuun sää!

14.06.2017 by Jukka Leino

Brave tunnisti seuraavaksi kasvualueekseen analytiikan ja onnistuikin löytämään huipputyypin. ...