Verkkoanalytiikka

Google Analytics selvittämään digitaalisten toimenpiteiden tehokkuus

Google Analytics -kävijäseuranta on suosittu analytiikkasovellus, joka asennetaan verkkosivustolle mittaamaan kävijäliikennettä sekä käyttäytymistä verkkosivustolla. On valitettavan yleistä, että analytiikalla seurataan ainoastaan verkkosivuston kävijämääriä. Huolellisesti määriteltynä analytiikka kertoo sinulle:

  • Minkä ikäiset ihmiset ovat kiinnostuneita verkkosivustosi tuotteista.
  • Mikä on potentiaalisin kohderyhmäsi.
  • Paljonko tuotteitasi ostetaan verkkosivuiltasi.
  • Montako tarjouspyyntoä olet saanut verkkosivustolta.
  • Mihin eri vaiheisiin ihminen pysähtyy verkkosivustolla kysyessään tarjouspyyntoä.
  • Mikä mainonta tuottaa eniten tarjouspyyntöjä/tilauksia.
  • Miksi ihmiset eivät jätä tarjouspyyntoä sivuiltasi.
  • Mitä asiakkaasi etsivät verkkosivustoltasi.
  • Miten verkkopalveluasi voisi kehittää teknisesti ja sisällöllisesti.
Verkko analytiikka

Analytiikan asennuksen viimeistely

Oikein käytettynä analytiikka kertoo mihin markkinointikanaviin yrityksesi tulisi panostaa sekä millaiset ihmiset ostavat tuotteitasi. Asennus sisältää:

  • Google Analytics tilin läpikäymisen ja asetusten määrittelemisen.
  • Google Analytics ja Tag Manager asennetaan sivustolle.
  • Maalipisteet määritellään asiakkaan kanssa.
  • Google Analytics asennetaan seuraamaan maalipisteitä.
  • Google Adwords -tili linkitetään Google Analyticsiin.
  • Google Adwords -tili linkitetään Google Search Consoleen.
  • Tulosten läpikäynti ja ehdotus jatkotoimenpiteistä.

Ecommerce ominaisuus mittaamaan myyntiä tarkemmin

Google Analyticsin ECommerce toiminnallisuus mahdollistaa verkkoliiketoiminnan laajempaa seurantaa ja analysointia. ECommerce mahdollistaa myyntien seurannan, tuotteiden tuottavuuden seurannan, sisäisten mainosten seurannan, ostoputken tarkemman analysoinnin, konversion tarkemman seurannan sekä tuotekategorian sekä tuotebrändien laajemman seurannan. ECommerce toiminnallisuus on ensisijainen verkkokaupoissa, mutta myös liiketoiminnoissa, jotka pohjautuvat verkossa tapahtuvaan maksuun.

ECommerce auttaa ymmärtämään sähköisen liiketoiminnan perinpohjaisesti.


Kuukausiraportointi

Sivuston jatkuva seuranta ja raportointi kerran kuukaudessa. Raportille valittavat elementit: konversio, kohderyhmät, liikenteen lähteet, mainonnan toimivuus, sekä muut asiakkaan kanssa määritellyt elementit.

Johtopäätökset

Raporteista tehdyt johtopäätökset ja niiden purku asiakkaan kanssa.

  • Ehdotukset mainonnan muutoksista / lisäyksistä / poistoista.
  • Ehdotukset verkkosivuston kehittämisestä / muutoksista.
  • Johtopäätöksien läpikäynti asiakkaan kanssa.

Ota yhteyttä

Jukka Leino
CEO, Partner

+358 10 3211906 
jukka.leino@oddy.fi

Pasi Lappalainen
CDO, Partner

+358 10 3211901
pasi.lappalainen@oddy.fi

Lataa hinnasto

Hinnasto toimitetaan automaattisesti sähköpostiisi.


Beneq - A Thinner World

Digitaalisen markkinoinnin kokonaisvaltainen kumppanuus verkkosivuston suunnittelusta hakusanamainontaan (SEM)

Villada

Vauhtia kasvuun digitaalisesta markkinoinnista

OPR-Vakuus

Mobiiliresponsiivisen verkkosivuston uudistus Drupal-kehitystä hyödyntäen ja lainanhakuprosessin kehittäminen

Antti-Teollisuus

Verkkosivuston uudistus tukemaan kansainvälistä kasvua