Myynnin analytiikka

Myynnin mittaaminen

Tärkeintä mittaamisessa on tarpeeksi ymmärrettävän mittariston luominen, jolloin strategisten päätösten tekeminen mittareista on helppoa. Tämä vaatiikin mitattavalta tiedolta selkeää fokusta. Esimerkiksi Google Analyticsin antamat tiedot eivät ole merkityksellisiä ennen kuin ne viedään selkeään syy seuraussuhde mittausprosessiin.

Mitä kannattaa mitata?

Mittaamisen lähtökohtia voi olla useita, mutta kuitenkin on hyvä ajatella että mitataan asioita:

  • Joihin voi erilaisilla toimenpiteillä vaikuttaa. Jos mitattavaan asiaan ei voida esimerkiksi johtamisella vaikuttaa, on mitattava asia turha.
  • Mitataan vain asioita joista voidaan tuoda esille selkeät muutokset.
  • Tuotettu data on tarpeeksi luotettavaa ja toistettavissa olevaa.
sales_analytics.jpg

Avainmittareina voi olla esimerkiksi:

  • Asiakkaan arvo: Asiakkaan arvo auttaa ymmärtämään paljonko uuden asiakkaan hankkimiseen kannattaa investoida.
  • Markkinoinnin ROI: Paljonko eri markkinointitoimenpiteisiin investoitu raha on tuottanut.
  • Myyntisuppilo: Myyntisuppilon avulla arvioidaan tulevaa myyntiä ja tehdään myynnin prosessi mitattavaksi.

Ota yhteyttä

Jukka Leino
CEO, Partner

+358 10 3211906 
jukka.leino@oddy.fi

Pasi Lappalainen
CDO, Partner

+358 10 3211901
pasi.lappalainen@oddy.fi

Yhteydenottopyyntö

Jätä yhteydenottopyyntö niin otamme teihin yhteyttä mahdollisimman pian.


Beneq - A Thinner World

Digitaalisen markkinoinnin kokonaisvaltainen kumppanuus verkkosivuston suunnittelusta hakusanamainontaan (SEM)

Villada

Vauhtia kasvuun digitaalisesta markkinoinnista

OPR-Vakuus

Mobiiliresponsiivisen verkkosivuston uudistus Drupal-kehitystä hyödyntäen ja lainanhakuprosessin kehittäminen

Antti-Teollisuus

Verkkosivuston uudistus tukemaan kansainvälistä kasvua